Şok Dalga Tedavisi ESWT

ESWT yani şok dalga tedavisi ürolojik problemlerde sık tercih ediliyor ve önemli bir seçenek olarak önümüze çıkıyor. Geçmiş zamanlarda böbrek taşlarının kırılması için kullanılan bu yöntem günümüzde düşük dozlarda kas iskelet sistemindeki ağrılı durumlarda da kullanılmaktadır.

Ürolojide Şok Dalga Tedavisi Nedir?

Şok dalga ESWT tedavisi vücudun dışında yüksek frekanslı ve basınçlı dalgaların çelik başlı aplikatör aracılığıyla hastalıklı bölgeye uygulanmasıdır. Ürolojide şok dalga tedavisi son dönemlerde en sık olarak peniste sertleşme bozuklukları tedavisinde kullanılmaktadır. Ayrıca ESWT yöntemi erkeklerde prostatit, penis eğriliği gibi hastalıklarda; kadınlarda ise, vajinal kuruluk, idrar kaçırma gibi sorunlarda oldukça faydalıdır.

Şok Dalga ESWT Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Şok dalga tedavisi bir jel yardımı ile penis üzerinde 5 farklı noktaya dalga göndererek uygulanmaktadır. Uygulama sırasında ağrı görülmez, sadece hafif bir karıncalanma hissedilebilir. Şok dalga tedavisinde uygulanan bir seans yaklaşık 15-20 dakika sürmektedir. Toplamda 6-24 seans arası uygulama yapılmaktadır. Her bir seans aralığında 1 – 7 gün ara verilebilir.

Şok Dalga Tedavisi ESWT Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

•  ESWT tedavisinde ağrı görülmez,
  •  ESWT tedavisinde hastaneye yatış gerekmemektedir ve hızlı sonuç alınır.
  •  ESWT tedavisi sonrası hafif bir kızarıklık görülür bunun haricinde yan etki görülmez.
  • Tedavi sonrası günlük yaşamlarına dönebilirler.
  •  Bazı hastalarda ESWT tedavisi sonrası ilk seanstan sonra 1 hafta süresi içinde iyileşmeler görülebilir. Fakat genel olarak ortalama iyileşme süreci 1 ay sonra başlar.
  •  Uygulama için yaş sınırlaması yoktur.
  •  Uygulamada anesteziye ihtiyaç bulunmamaktadır.

Şok Dalga ESWT Tedavi Yönteminin Özellikleri Nelerdir?

Peyronie hastalığının tedavisinde amaç şok dalgası ile ağrının giderilmesidir. Plak gelişimini azaltmak ve bu plak yumuşamasını sağlamaktır. Şok dalga tedavisinin tercih edilmesinin sebeplerinden biri de diğer tedavi seçeneklerine göre bu tedavinin yan etkisinin bulunmamasıdır. Bir diğer önemli özelliklerinden biri de normal hayatına hızlıca dönebilmesidir. Tedavi sırasında ağrı hissetmeyen hastalara kalıcı çözümler üretilir. Her bir seansı 20 dakika sürmektedir.

Şok Dalga ESWT Tedavisinin Uygulandığı Alanlar Nelerdir?

Şok dalga ESWT tedavisi peniste sertleşme problemlerinde kullanılmaktadır. Araştırmalar sonucunda ESWT yöntemi erkeklerde prostatit, penis eğriliği gibi hastalıklarda kadınlarda ise, vajinal kuruluk, idrar kaçırma gibi sorunlarda oldukça faydalıdır.

Sertleşme sorununda ESWT Tedavisi

Sertleşme problemi yaşayan hastalarda penisin farklı noktalarına damar oluşumunu desteklemek ve sertleşme problemini çözmek için her biri 20 dakika süren, 6-18 seanslardan oluşan tedavi uygulanır. Hastalar uygulama sonrasından günlük yaşamlarına devam edebilirler. Şok dalga tedavisi bu tür hastalarda oldukça yüz güldürücü sonuçlar elde etmemize yardımcı oluyor. 40 yaş üstü erkeklerde bu şikayetler daha sık görülmektedir. Fakat günümüzde 40 yaş altındaki hastalarda da görülme oranı artmaktadır. Sertleşme probleminiz varsa mutlaka bir üroloji/androloji alanında uzman bir doktora başvurmalısınız.

Kronik prostat iltihabında ESWT: Şok dalga tedavisi prostatitte başarılı sonuçlar vermektedir. Prostatın etkilenen bölgelerinde şok dalga tedavisi sayesinde sağlıklı dokular korunur. Mikrotravmalar sonucu prostat içinde büyüme salınımı artar. Prostatit nedeni ile bozulmuş doku hasarı düzelir.

Peyronie hastalığında ESWT: Penis eğriliği olarakta bilinen peyronie hastalığı, penis eğriliğinin henüz yerleşmediği dönemde teşhis edilirse tedavi sonucunun da faydalı olması açısından önemlidir. Ereksiyon halindeyken peniste ağrı hisseden erkeklerin mutlaka uzman hekime muayene olmaları faydalı olacaktır. Tanı ve evre belirlenmesinin ardından kişiye özgü tedavi oluşturulur.

Kimler ESWT Tedavisi İçin Uygun Adaylar Değillerdir?

Sertleşme problemi hormonal nedenlerden kaynaklı ise ESWT hastalarda olumlu sonuçlar vermeyecektir. Sistemik enfeksiyonu olan kişilerde kalp pili kullanan kişilere ESWT uygulanmaz.

Peyronie hastalığında ESWT uygulaması nasıl yapılır?

Peyronie hastalığı, peniste ereksiyondan sorumlu yapıları sarar tabakada kireçlenme ve sertleşme ile karakterize bir hastalıktır. Bununla birlikte hastada ereksiyon sırasında ağrı gösterir. Hastalığın iki evresi bulunmaktadır. Bunlar akut ve kronik olmak üzere ikiye ayrılır. Kronik evre de ağrı görülmez. Akut evre 1 yıl sürer. Peyronie hastalığının akut döneminde etkili ilaç yöntemlerine başvurulabilir. Kronik dönemde ise hastanın durumuna göre ameliyat yöntemine başvurulabilir. Eğer bu hastalarda ereksiyon problemi de varsa tedavi ile birlikte penis protezi de uygun görülür.

ESWT ile hangi sorunlar çözülür?

Kronik evredeki hastalarda ESWT sonrası hastaların şikayetlerinde düzelmeler görülür. Bunları şöyle sıralayabiliriz

• Cinsel problemler düzelir Ağrı iyileşir,
  • İdrar sorunları düzelebilir,
  • Yaşam kalitesi iyileşir.

Kronik Prostatit’te ESWT nasıl etki eder?

Kronik prostatit vakalarında ESWT uygulaması iyileşme sağlar. Bu iyileşmeleri şu şekilde sıralayabiliriz:

•  Yaşanan kas kasılmalarını azaltır,
  •  Ağrı reseptörlerine etki ederek ağrıları azaltır,
  •  Sinir uyarılarının akışı bloke olur ağrı ortadan kalkar,
  •  Prostat dokusundaki oksidatif stresi azaltır

Kronik Prostatit’te ESWT Tedavisi

Kronik prostatit prostatın infalamatuvar hastalığıdır. Bu hastalarımızda idrar şikayetleri, kasık ağrıları ve erken boşalmalar görülür. ESWT haftada 1 veya 2 olmak üzere 6-18 seans uygulanır. Her seansta yaklaşık 1500-3000 arası şok dalgası uygulanmaktadır. İşlem yapılırken hasta sırtüstü uzanırken skrotum ile makat arasına uygulama yapılır.

ESWT penise kaç seans uygulanır?

Hastanın şikayetleri ve durumu göz önünde bulundurularak değerlendirme yapılır. 6-18 seans arasında uygulamalar yapılır. Genellikle haftada 3 defaya kadar uygulama yapılabilir.