Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı

• Mikrocerrahi Varikosel Ameliyatı

Erkek nedenli infertilite yani kısırlık oluşumunda birçok farklı sebep görülebilir. Varikosel hastalığı da infertilitenin nedenleri arasında yer almaktadır. Varikosel; testislerin çevresinde bulunan toplardamarların varisleşmesi olarak gösterilebilir. Bu hastalığın en etkili tedavi seçeneği ise; Mikrocerrahi tekniğidir. Varikosel erkeklerin çoğu kısmını etkilemektedir. İlerlediğinde ise damarlar iyice belirginleşmiş olurlar. Teşhisi için ise doppler uygulamaları önerilmektedir.

Varikosel ameliyatı için kimler uygun adaydır?

• İnfertilite teşhisi konmuş ve çocuk sahibi olmak isteyen kişiler,
  • Sperm sayılarında farklılık gözlemlenen kişiler,
  • Kasıklarında ağrı görülen ve hayat konforu azalan kişiler,

Varikosel işlemlerini yaptırabilirler. Alanında uzman Üroloji Uzmanının kontrolü ardından işlemlerinizi yaptırabilirsiniz.

Mikrocerrahi Varikosel ameliyatları neden tercih edilir? Mikrocerrahi Varikosel ameliyatları neden yapılır?

Mikrocerrahi varikosel ameliyatlarının tercih edilip yapılma taraflarından biri varisleşen toplardamarların kapatılıp testislere kirli kan gidişinin durdurulmasını sağlamaktır. Böylelikle testis ısısının da olması gereken değerlere tekrar dönüştürülmesidir. Normal seviyeye döndüğünde sperm üretimi ve üreyen spermlerin de kalitesinde de artış gözlemlenecektir.

Mikrocerrahi Varikosel işlemleri hangi yöntem ile yapılır?

Mikrocerrahi varikosel ameliyatı bu tür şikayetlerin tedavi edilmesinde altın standart olarak görülmektedir. Varisleşen damarların ve varisleşme ihtimalini önleme de çok etkili bir yöntemdir. Varikoselin tekrarlama ihtimalini de en düşük seviyelere indirir.

Varikosel ameliyatı nedir?

Spinal veya genel anestezi uygulaması ile 45 dakika içerisinde tamamlanan ameliyatlardır. Uygulanan işlemlerde toplardamarlar ayrıntılı bir şekilde görülmektedir. Mikroskop sayesinde varisleşme ihtimali olan tüm damarlar görülebilmektedir. Mikro arterler yapılan bu ince işlem sayesinde korunabildiği için komplikasyon oluşma olasılığı da mimimuma inmektedir.

Mikrocerrahi Varikosel ameliyatlarının avantajı var mıdır?

Tek işlem ile varikoselin tedavi edilebilmesi,

İnce ayrıntılı bir işlem olması nedeni ile varisleşme ihtimali olan damarlarda da tedavi edilebilmesi,

Spermlerde iyileşme hızının ve korunmasının avantajları görülmektedir.

Mikrocerrahi Varikosel ameliyatı sonrası nelere dikkat etmeliyim?

Uygulanan ameliyat sonrasında 1 gün hastanede gözlem altında tutulmasının ardından ertesi gün taburculuk işlemleri yapılabilir. İlk bir hafta içerisinde testislerin korunması gerekmektedir. Bu nedenle ani hareketler ve spor yapılması önerilmemektedir. Ameliyat sonrası doktorunuz tarafından verilen ilaçları aksatmadan içmelisiniz. Vitamin takviyelerinin alınmasına özen gösterilmelidir. Bu takviyeler sperm için oldukça önemlidir. 1 hafta sonra ise kontrole gelinmesi gerekmektedir.