Penil Protez ile Sertleşme Bozukluğu Tedavisi

• Penil Protez ile Sertleşme Bozukluğu Tedavisi

Sertleşme bozukluğu probleminin tedavilerinde birçok farklı yöntemler kullanılıyor. Her ne kadar birçok tedavi seçeneği çıksa da bazı hastalarda penil protez tedavileri diğer ismi ile mutluluk çubuğu tedavileri sertleşme sorunundan kurtulmada tek seçenek olarak gözüküyor. Tedavi uygunluğu kişiden kişiye farklılıklar gösterebilmektedir. Hastanın öyküsü, yaşı, sertleşmeye neden olan unsurlar bu işlemlerin uygunluğunda önemli faktör olarak önümüze gelmektedir.

Sertleşme problemi nedir?

Sertleşme problemi cinsel ilişki esnasında penisin yeterli sertliğe gelememesi veya cinsel ilişki sonuna kadar sertliğini koruyamaması ile önümüze gelmektedir. Erken boşalma problemlerinden sonra erkeklerde en sık görülen cinsel işlev bozukluklarından birisidir. Nedenleri arasında damarlarda fonksiyonel bozukluklar gösterilebilir.

Bu damar bozukluklarından biri arteriyel yetmezlik olarak karşımıza çıkıyor. Arteriyel bozuklukta kanlanma problemleri görülmektedir. Bunun yanı sıra venöz yetmezlikte sertleşme problemlerine neden olabilmektedir. Sertleşme problemlerinin tedavisinde bu bozukluğa sebep olan nedenlerin iyi saptanabilmesi gerekmektedir.

Penis protezi hangi durumlarda tercih edilir?

Penis protezi işlemleri hem arteriyel hem venöz yetmezlik sebebi ile görülen çok ileri düzeydeki sertleşme problemleri için mutlu sonuçlar elde etmemizi sağlayan tedavi yöntemi olarak günümüzde hala kullanılan önemli tedavi seçenekleri arasında yer almaktadır. Yeni dönem de sertleşme problemleri için birçok alternatif tedavi yöntemleri bulunmaktadır.

Özellikle orta düzeyde sertleşme problemlerinde ESWT ve SVF kök hücre tedavileri arteriyel yetmezlik nedeni ile sertleşme problemlerine; Dorsal Ven Ligasyonu ile çözümler sağlanmaktadır. İleri düzey sertleşme problemlerinde ise penis protezi ile tedavi seçenekleri sunabiliyoruz.

Penis protezi (mutluluk çubuğu) kimlere takılır?

Penil protezi uygulanabilmesi için hastanın öyküsünü ve sertleşme problemlerini inceliyoruz. Penil protezini sıklıkla son seçenek olarak uyguluyoruz. Uygulayacağımız kişilerdeki kriterleri şu şekilde sıralayabiliriz:

• İlaç ve ESWT tedavilerinde yanıt alınamayan,
  • Sinir uçlarının zarar görmüş olması ve kanlanma durumunun az görüldüğü kişilerde,
  • İleri düzey sertleşme problemi yaşayan kişilerde penis protezini önerebiliyoruz.

Penis protezi türleri nelerdir?

Penis protezine uygun hastalara 2 farklı çeşidi uygulayabiliriz. Bunlardan ilki şişirilebilir penis protezi. Yakından inceleyecek olursak;

Şişirilebilir penis protezleri; 2 veya 3 parçalı olarak seçenek imkanı sağlıyor. 3 parçalı penis protezleri penisin içinde sertleşmeyi sağlayan iki tane şişirilen silindir, karın duvarının alt kısmına konumlandırılan bir adet rezervuar ve skrotuma yerleştirilen pompadan oluşur. Hassas ve özel yapılar ile birbirine bağlıdırlar.

2 parçalı penis protezleri 3 protezli gibi aynı çalışma düzeyine sahiptir. En belirleyici farkları karın içindeki rezervuara yerleştirilmemesidir. Silindire doldurularak, penisin erekte durumunda ana temel sağlayıcı sıvı pompanın içerisinde bulunur. En yeni teknolojiye sahip şişirilebilir penis protezleri oldukça doğal ve mutlu sonuçlar elde etmemizi sağlamaktadır. Günlük hayatta oldukça rahat kullanılabilirler.

Bükülebilir penis protezleri; silikondan üretilir. Penis içerisine yerleştirme yapılır. Uzun yapıları ve sertlikleri kalıcı sonuçlar verir. Cinsel ilişki öncesinde penisin düzleştirilmesi gereklidir. Yapı gereği sert bir forma sahiptirler. Hastalarımızdan sıklıkla duyduğumuz sorulardan biri de ‘en iyi protez hangisidir?’ sorusudur. Şişirilebilir protezler yeni teknoloji döneminde ortaya çıkmıştır. Her iki protez de sertleşme sorunu yaşayan hastalarda yüz güldürücü sonuçlar vermektedir. Bükülebilir penis protezleri şişirilebilir protezlere göre daha az el becerisi gerektirir. Bu protezler tercih edilirken mutlaka doktorunuza danışmanızı ve en iyi tedavi seçeneğini; yaşınıza, penis boyuna, vücut tipinize göre seçmeniz gerektiğini konuşmalısınız.

Penis protezi işlemi nasıl yapılır?

Penis protezleri işlemleri spinal veya genel anestezi ile uygulanmaktadır. Bu seçenekler kişiden kişiye farklılık göstermektedir. Ameliyatta testis torbalarının alt kısmında küçük kesi elde edilir. Ardından takılacak protez çeşidine göre skrotumadan veya karın duvarından kesi yapılarak implant parçaları yerleştirilir. Operasyon yaklaşık 1-2 saat aralığında sürmektedir. Hasta ameliyat sonrası yaklaşık 2 ay gibi bir sürede tam iyileşme sağlamış olur.